Onze projecten kenmerken zich door een grote diversiteit. We renoveren, onderhouden, verduurzamen en transformeren gebouwen. Maar we doen ook aan funderingsherstel en restaureren monumenten. Daarnaast zijn we actief in de nieuwbouw en bouwen we houten gebouwen op uit 2D-elementen en 3D-modules.
Voor ieder project kijken we wat de beste aanpak is. Sommige werkzaamheden vragen om een hoge mate van standaardisatie. Zo houden we onze bouwprojecten efficiënt en betaalbaar. Andere projecten vragen om meer maatwerk. Daarvoor zetten we onze specialisten in.
We starten ieder project met een projectvoorbereidingsplanning. Hier zijn alle belangrijke activiteiten, mijlpalen en besluitmomenten in opgenomen. Voor eenvoudigere projecten waar veel repetitie in zit – denk aan groot onderhoud van woningbouwcomplexen of het aanbrengen van brandwerende voorzieningen – ziet deze planning er anders uit dan voor bijvoorbeeld een complexe, multidisciplinaire ingreep in een beveiligde zorgomgeving.
Voor ieder project bepalen we samen wat er nodig is. Bekijk hieronder wat iedere fase in de projectcyclus inhoudt.
In de initiatieffase is er vaak nog veel onduidelijk. We inventariseren hier de wensen, behoeften en mogelijkheden. Samen stellen we de uitgangspunten voor het project vast. Waar nodig zetten we onderzoeken uit. Denk aan flora & fauna, constructief en bouwfysisch onderzoek, of een analyse van materialen die we opnieuw kunnen gebruiken. We zetten scenario’s op en maken bouwkostenramingen om te toetsen of plannen haalbaar zijn..
In deze fase werken we diverse scenario’s nader uit. In samenwerking met de opdrachtgever, architecten en adviseurs bepalen we wie welke activiteiten onderneemt. Is het nodig om een gebouw in 3D in te scannen of te modelleren? Dan kan dat! Vraagt een project om intensieve bewonersbegeleiding? Dan hebben we dat in huis.
Op basis van de projectvoorbereidingsplanning maken we een werkvoorbereidings- en een uitvoeringsplanning. Deze drie planningen sluiten naadloos op elkaar aan. In de werkvoorbereidingsplanning zijn de belangrijkste levertijden, kritische bestelmomenten, modelcontroles en tijdstippen voor goedkeuring- en besluitvorming opgenomen.
Gedurende de uitvoering voert ons team de regie over alles wat met het project te maken heeft. De uitvoerder en projectleider zijn verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken en de voortgang van het project. Samen met de andere teamleden stemmen ze voortdurend af wat er nodig is om jou als opdrachtgever en – waar van toepassing – betrokken bewoners en gebruikers, zo goed mogelijk te bedienen.
Onze betrokkenheid stopt niet bij de oplevering van een project. Ook in de nazorg- en serviceperiode staan wij voor je klaar. Vanuit onze Onderhoud PLUS vestigingen pakken we eventuele meldingen direct op. Omdat we voor veel opdrachtgevers ook onderhoudswerkzaamheden verzorgen, kunnen we zaken snel en effectief verhelpen.