Moderne werkomgevingen vragen om ontmoetingsplekken waar mensen samenkomen om bij te praten en ideeën uit te wisselen. Het draait om levendigheid en werkplezier, vooral in teamverband. Remote en flexibel werken is de norm. Identiteit en sfeer zijn essentieel. Voelen mensen zich verbonden met de organisatie? Is er voldoende ruimte voor overleg en inspiratie?
De workspaces die we met opdrachtgevers en architecten omtoveren, zijn licht en uitnodigend. Of je nu een meer zakelijk of informele inrichting wilt, wij zorgen voor de wow-ervaring! En dat gebeurt meestal in gebouwen die in gebruik blijven. Waar operaties, examens en vergaderingen aan de ene kant van de wand plaatsvinden, laten wij aan de andere kant van de wand de verbouwing soepel verlopen. Slimme faserings- en verhuisplannen zorgen voor een efficiënt verloop. We houden bij alles rekening met de gebruikers van het gebouw.
Voor ieder project bepalen we samen wat er nodig is. Want geen project is hetzelfde.
Bekijk hieronder de verschillende fases in de projectcyclus.
In de initiatieffase is er vaak nog veel onduidelijk. We inventariseren hier de wensen, behoeften en mogelijkheden. Samen stellen we de uitgangspunten voor het project vast. Waar nodig zetten we onderzoeken uit. Denk aan flora & fauna, constructief en bouwfysisch onderzoek, of een analyse van materialen die we opnieuw kunnen gebruiken. We zetten scenario’s op en maken bouwkostenramingen om te toetsen of plannen haalbaar zijn..
In deze fase werken we diverse scenario’s nader uit. In samenwerking met de opdrachtgever, architecten en adviseurs bepalen we wie welke activiteiten onderneemt. Is het nodig om een gebouw in 3D in te scannen of te modelleren? Dan kan dat! Vraagt een project om intensieve bewonersbegeleiding? Dan hebben we dat in huis.
Op basis van de projectvoorbereidingsplanning maken we een werkvoorbereidings- en een uitvoeringsplanning. Deze drie planningen sluiten naadloos op elkaar aan. In de werkvoorbereidingsplanning zijn de belangrijkste levertijden, kritische bestelmomenten, modelcontroles en tijdstippen voor goedkeuring- en besluitvorming opgenomen.
Gedurende de uitvoering voert ons team de regie over alles wat met het project te maken heeft. De uitvoerder en projectleider zijn verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken en de voortgang van het project. Samen met de andere teamleden stemmen ze voortdurend af wat er nodig is om jou als opdrachtgever en – waar van toepassing – betrokken bewoners en gebruikers, zo goed mogelijk te bedienen.
Onze betrokkenheid stopt niet bij de oplevering van een project. Ook in de nazorg- en serviceperiode staan wij voor je klaar. Vanuit onze Onderhoud PLUS vestigingen pakken we eventuele meldingen direct op. Omdat we voor veel opdrachtgevers ook onderhoudswerkzaamheden verzorgen, kunnen we zaken snel en effectief verhelpen.